Volvo Cars i Epic Games łączą siły: „fotorealistyczna” jakość grafiki w kabinie. Dzięki Unreal Engine
Epic Games opracowował również silnik Unreal Engine, powszechnie uważany za najbardziej zaawansowane narzędzie do tworzenia grafik 3D w czasie rzeczywistym, używane w różnych branżach poza grami. Teraz będzie używane przez Volvo Cars do opracowywania cyfrowych interfejsów w swoich samochodach i renderowania grafiki w czasie rzeczywistym na ekranach… samochodów.
Volvo Cars jest pierwszym europejskim producentem samochodów, który wykorzystał Unreal Engine do opracowania interfejsu Human-Machine. Mówiąc dokładniej, początkowo skupi się na module informacyjnym kierowcy (DIM), jednym z wyświetlaczy w kabinie, który dostarcza kierowcy istotnych informacji i funkcji informacyjno-rozrywkowych.
W nowej generacji samochodów Volvo klienci będą mieli do czynienia z imponującą, wysokiej jakości grafiką na tych wyświetlaczach. Znacznie ostrzejsze rendery, bogatsze kolory i zupełnie nowe animacje 3D to elementy, którymi pokładowe wyświetlacze samochodów marki Volvo będą ustanawiać nową jakość w swojej branży.
Dzięki połączeniu silnika Unreal Engine z wysokowydajną mocą obliczeniową platform Snapdragon® Cockpit trzeciej generacji, następna generacja samochodów Volvo wyznaczy nowy standard wydajności grafiki i systemów infotainmant.Dobra grafika to nie tylko wyższy komfort i lepsze wrażenie, ale także bezpieczniejsza jazda. Czytelne i szybkie przekazanie istotnych informacji sprawia, że samochód staje się coraz bardziej spersonalizowanym urządzeniem. A dzięki Unreal Engine w naszych samochodach jeżdżenie Volvo będzie jeszcze przyjemniejsze — powiedział Henrik Green, dyrektor ds. produktu w Volvo Cars.
W rezultacie system informacyjno-rozrywkowy nowej generacji Volvo Cars będzie ponad dwa razy szybszy niż jego poprzednik, a generowanie i przetwarzanie grafiki w kabinie będzie nawet dziesięciokrotnie szybsze.
Pierwszym samochodem z nową grafiką jest nowy, w pełni elektryczny flagowy model, który Volvo Cars zaprezentuje jeszcze w tym roku. Model ten jest otworzy nową generację całkowicie elektrycznych samochodów Volvo, ponieważ do 2030 r. nasza firma ma sprzedawać wyłącznie auta o takim napędzie.Kiedy wprowadzasz do samochodu interaktywną grafikę wysokiej rozdzielczości działającą w czasie rzeczywistym, otwierasz drzwi do szerokiej gamy nowych sposobów informowania i zapewniania rozrywki wszystkim w środku — powiedział Heiko Wenczel, dyrektor Epic Games odpowiedzialny za projekty zastosowania Unreal Engine w branży motoryzacyjnej.
Utalentowane zespoły Volvo Cars zajmujące się projektowaniem i rozwojem produktów wykorzystały tę okazję, aby zrobić coś świeżego, co będzie ewoluować dzięki ekscytującym nowym funkcjom, które wykorzystują możliwości Unreal Engine.
W dalszej przyszłości firma widzi dla Unreal Engine dodatkowe możliwości rozwoju innych obszarów technologii w nowych samochodach Volvo, ponieważ deweloperzy Volvo Cars będą nadal badać nowe zastosowania dla tej i innych platform technologicznych opartych na oprogramowaniu, zawsze mając na uwadze bezpieczeństwo.
Volvo Cars ma ambicję, aby połowę całego oprogramowania w swoich samochodach opracować we własnym zakresie do połowy dekady i prowadzi intensywne rekrutacje w ramach rozwoju oprogramowania. Dołączając do firmy, programiści mają wiele możliwości pracy nad ekscytującymi i przełomowymi nowymi aplikacjami i platformami samochodowymi.